Xarxes socials: Facebook Twitter Youtube

ENG

Novetats

El Fòrum Universal de les Cultures 2016 tindrà una doble seu a Amman i a Québec

El Patronat de la Fundació Fòrum va decidir que la seu del cinquè Fòrum Universal de les Cultures tingués una seu conjunta a Amman i Québec després de valorar la proposició feta pels alcaldes respectius.

El Fòrum Universal de les Cultures 2016 se celebrarà per primera vegada a dues ciutats alhora, a Amman (Jordània) i a Québec (Canadà). Així ho va decidir el Patronat de la Fundació Fòrum Universal de les Cultures el passat 4 d'octubre reunit en sessió extraordinària per deliberar i escollir la seu del proper Fòrum Universal.

La junta ha fet palès que no es tracta de dos Fòrums que es realitzen el mateix any sinó d'un sol esdeveniment amb uns objectius, valors, comunicació i programa comuns que se celebrarà en dos espais urbans que permetrà l'expansió dels valors del Fòrum en àmbits culturals diferents.

Amman i Québec són les ciutats finalistes després de passar un procés de selecció entre diverses ciutats del món que havien mostrat el seu interès per acollir aquest esdeveniment. El procés de selecció de la seu del Fòrum del 2016 s'ha celebrat després d'haver assignat les seus que acolliran aquest esdeveniment internacional els anys 2010 i 2013 i que corresponen a Valparaíso (Xile) i Nàpols (Itàlia).

El 2010, Tercer Fòrum a Valparaíso

El primer Fòrum Universal de les Cultures va tenir lloc a Barcelona el 2004 i el segon a Monterrey el 2007. El tercer Fòrum se celebrarà a la ciutat xilena del 22 d'octubre al 5 de desembre de 2010, continuant en part, amb el llegat deixat per Barcelona. Els tres eixos centrals del Fòrum seguiran sent diversitat cultural, sostenibilitat i condicions per la pau i els seus formats principals: diàlegs, exposicions, manifestacions artístiques o també el Camp de la Pau.

La inauguració del Fòrum 2010 serà el 22 d'octubre i en la clausura, prevista pel 5 de desembre de 2010, es transferirà el testimoni del Fòrum a Nàpols 2013 i es presentarà oficialment les ciutats que acolliran el cinquè Fòrum, el 2016.